Sıkça Sorulan Sorular


KÜTÜPHANE HANGİ SAATLERDE AÇIK?

  ÖĞRENİM DÖNEMİ ÇALIŞMA SAATLERİ  
  BÖLÜMLER & HİZMETLER HAFTA İÇİ CUMARTESİ PAZAR  
  Okuma Salonları 7/24 7/24 7/24  
  Ödünç Bölümü 7/24 7/24 7/24  
  Özgün Tezler 7/24 7/24 7/24  
  Rezerve 7/24 7/24 7/24  
  Fotokopi 7/24 7/24 7/24  
  Danışma Bölümü 08:30-18:00 Kapalı Kapalı  
  ILL 08:30-18:00 Kapalı Kapalı  
  Süreli Yayınlar 08:30-18:00 Kapalı Kapalı  
  Mikrofilm Bölümü 08:30-16:30 Kapalı Kapalı  
  Görsel Bölüm 08:30-12:00 13:30-18:00 Kapalı Kapalı  
  İşitsel Bölüm 08:30-12:00 13:30-18:00 Kapalı Kapalı  
  Özel Koleksiyonlar 08:30-12:00 13:30-18:00 Kapalı Kapalı  


KÜTÜPHANE İLE İLGİLİ BİLGİ ALMAK İÇİN NEREYE BAŞVURABİLİRİM?

Kütüphane ile ilgili bilgi almak için; library@anadolu.edu.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Ayrıca (222) 3350580/1733 nolu telefonu arayabilirsiniz.
Kütüphaneye geldiğinizde danışman kütüphanecilerle (Enformasyon Bölümü) iletişime geçebilirsiniz.

ÜNİVERSİTEYE YENİ KAYIT OLDUM, NASIL ÖDÜNÇ KİTAP ALABİLİRİM?

Anadolu Üniversitesi'ne yeni kayıt yaptıran öğrenciler, doğrudan kütüphaneye de kayıt yaptırmış olmaktadırlar.
Ödünç verme servisine uğrayarak Eskişehir ikamet adreslerini kayıt ettiren kullanıcılar ödünç kitap almaya başlayabilirler.

KAÇ KİTAP ÖDÜNÇ ALABİLİRİM?

Kullanıcı         Süre Adet
Kütüphanelerarası ödünç alma (ILL) yoluyla alınan yayınlar yukarıdaki sayılara dahil değildir. Bu istekler özel kurallara bağlıdır.  
Akademik personel 30 20
İdari personel 30 10
Doktora öğrencisi 30 15
Yüksek Lisans öğrencisi 15 7
Lisans \ Önlisans öğrencisi 15 3
Dış kullanıcı 15 2
Özellikli kullanıcı 90 10

CİLTLİ DERGİ ÖDÜNÇ ALABİLİR MİYİM?
Anadolu Üniversitesi akademik personeli 2 adet ciltli dergiyi 1 hafta süre ile, idari personel ve doktora öğrencisi 1 adet ciltli dergiyi 1 hafta süre ile ödünç alabilirler.
Lisans öğrencileri ve dış kullanıcılar ciltli dergileri sadece kütüphane içerisinde kullanabilirler.

ÖDÜNÇ ALDIĞIM KİTABIN SÜRESİNİ NASIL UZATABİLİRİM?

Kullanıcıların ödünç aldığı kitap/kitaplar başkası tarafından ayırtılmamışsa ve iade tarihi geçmemişse sürelerini 3 kez uzatabilirler.
Bu işlemi web sayfamızdaki katalog tarama ekranından (http://libra.anadolu.edu.tr/) ödünç alınan materyaller sembolünü tıklayarak yapılabilecekleri gibi kütüphaneye gelerek ödünç bankosundan ve ya ödünç istasyonlarından da yaptırabilirler.

ÖDÜNÇ ALDIĞIM KİTAPLARI NEREYE İADE EDEBİLİRİM?

Ödünç bölümüne/ödünç istasyonlarından iade edebilirsiniz.
İade işlemi bitinceye kadar ödünç bankosundan/ödünç istasyonundan ayrılmayınız.

GECİKME CEZASI NE KADARDIR? NASIL UYGULANIR?

Üzerinde iade günü geçmiş materyal bulunan kullanıcılara ödünç materyal verilmez.Materyal geciktirme cezaları 1 x 5 gün olarak uygulanır.

KÜTÜPHANEDE FOTOKOPİ HİZMETİ VERİLİYOR MU?

Fotokopi hizmeti özel sektör tarafından yürütülmektedir. Kütüphanenin açık olduğu saatlerde en az bir fotokopi makinesi ile hizmet verilmektedir. Şikayet ve dilekleriniz için (222)3350580/1534 nolu telefonu arayabilirsiniz.

Kütüphanelerarası ödünç tez/makale isteklerinde toplam bedel Ziraat Bankası Gündüz Kitapçılık Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Ltd. Şti. adına, Eskişehir/ İki Eylül Şubesi 304210-33494577 nolu hesaba yatırılarak alındı makbuzu istek formuyla beraber e-posta ya da posta ile adresimize gönderilmelidir.

Kütüphanelerarası ödünç tez/makale hizmetinde fotokopi ücreti sayfa başına 5 Kr'dir.

KÜTÜPHANEYE KİTAPLAR NASIL ALINIYOR?

Anadolu Üniversitesi'ne bağlı her bir enstitü, yüksekokul, fakülte ve merkezin bir Kütüphane Komisyon Üyesi vardır. Kitap istek listeleri,Kütüphane Komisyon Üyeleri tarafından kütüphaneye ulaştırılmaktadır. Kullanıcılar komisyon üyeleri ile iletişime geçmelidirler. Bağlı olduğunuz birimin Kütüphane Komisyon Üyesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
Kütüphane Komisyon Üyeleri

İSTEDİĞİM KİTABIN KÜTÜPHANEYE ALINMASI İÇİN NE YAPABİLİRİM?

Kütüphaneden her hangi bir materyal talebi olan kullanıcı bağlı bulunduğu birimin (enstitü, yüksekokul, fakülte vb.) kütüphane komisyon üyesi ile iletişime geçmelidirler.

VERİTABANLARINA, e-KAYNAKLARA EVİMDEKİ BİLGİSAYARIMDAN ERİŞEBİLİR MİYİM?

Kütüphanemizin uzaktan erişim için yapılandırılmış bir proxy sistemimiz var.
Tarayıcınızda gerekli tanımlamayı yaptığınızda tüm e-Kaynaklara kampus dışından erişebilirsiniz.
Ayrıntılı bilgi ve kullanım kılavuzu için: http://www.kdm.anadolu.edu.tr/proxy/proxy.html

e-DERGİLERİN, VERİTABANLARININ KULLANIMI SIRASINDA KİMDEN YARDIM ALABİLİRİM?

Elektronik kaynakların kullanımını uygulamalı olarak öğrenmek için kütüphanemizin 1. katında yer alan Danışma Bölümü'nden (Enformasyon Bölümü ve Danışma Masası) yardım isteyebilirsiniz.

Kampus dışından bağlantı sırasında yaşadığınız sorunlar için (222) 335 05 80/1737 nolu telefonu arayarak yardım alabilirsiniz.

ÇALIŞMA ODALARINDAN NASIL FAYDALANABİLİRİM?

Kütüphane içerisinde üniversitemiz akademik personeli ve lisansüstü düzeydeki öğrenciler için ayrılan odalarda internet bağlantılı bilgisayarlarla kullanıcılarımıza bireysel çalışma olanağı sunulmaktadır. Çalışma odaları günlük ya da 15 günlük sürelerle kullanıcılara ayrılmaktadır.

Çalışma odalarından yararlanmak isteyen kullanıcılarımız kütüphanemize gelerek Rezerve Bölümü sorumlusu ile iletişime geçebilirler.
(Dahili Tel:1704)

Ayrıca kütüphanemizde öğrenciler için de kimlik karşılığında günlük çalışma odası kullanım olanağı sunulmaktadır. Bu hizmetten yararlanmak isteyen öğrenciler çalışma odalarının yer aldığı katlardaki görevlilerle iletişime geçebilirler. 

KÜTÜPHANEDE İNTERNET'E BAĞLANABİLECEĞİM BİR BİLGİSAYAR VAR MI?

Sadece kütüphanemizin abone olduğu elektronik kaynakların kullanımı için internet bağlantılı bilgisayarlarımız vardır. Kişisel amaçlı internete bağlanmak için üniversitemizin internet kafelerinden ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz.

KÜTÜPHANEDEN KABLOSUZ İNTERNETE AĞINA BAĞLANABİLİRMİYİM?

Kütüphanemizin her alanından kablosuz internet ağına erişmek mümkündür.
Cihazınızda yapmanız gereken ayarları Danışma biriminden öğrenebilirsiniz.
Eğer Anadolu Üniversitesi mensubu/öğrencisi değilseniz, misafir olarak erişmeniz için gerekli bilgiler yine Danışma birimi tarafından sağlanacaktır.

KÜTÜPHANEDE BULUNMAYAN BİR KİTABI BAŞKA BİR KÜTÜPHANEDEN GETİRTEBİLİR MİYİM?

Bu hizmet lisansüstü düzeydeki öğrenciler ile akademik ve idari personele verilmektedir. Belirtilen grupta yer alıyorsanız bir başka üniversite kütüphanesinden kitap getirtebilirsiniz.
İşlemin ayrıntıları için danışman kütüphanecilerle iletişime geçebilirsiniz.

KÜTÜPHANELERARASI ÖDÜNÇ VERME YOLUYLA NE KADAR SÜREYLE KAÇ KİTAP ALABİLİRİM?

Başvurulan kütüphaneye göre sayı ve süre farklılık göstermektedir.

ANADOLU ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ'NDE BULUNMAYAN BİR MAKALEYE NASIL ERİŞEBİLİRİM?

Makale fotokopisi istekleri her bir üniversite kütüphanesinden istenebileceği gibi ULAKBİM (Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi) aracılığıyla da sağlanır. ULAKBİM, OBES (Ortak Belge Sağlama) kapsamında Gazi Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve kendi bünyesindeki Bilgi Merkezinde bulunan süreli yayın koleksiyonlarındaki makalelerin fotokopilerini göndermektedir. Ayrıca Bilkent Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve ODTÜ kütüphanelerinin süreli yayın kataloglarını, ULAKBİM Süreli Yayınlar Toplu Katalogu aracılığı ile tarayabilirsiniz.

Ya da Milli Kütüphane web sayfası (www.mkutup.gov.tr) aracılığı ile Türkiye'de yayınlanmış tüm dergi makalelerini bibliyografik olarak dizinleyen Türkiye Makaleler Bibliyografyası'nı tarayabilirsiniz. 

Makale istek sistemi araştırmacı ile ilgili kurum arasındaki bireysel iletişim doğrultusunda gerçekleşmektedir.
Lisansüstü düzeydeki öğrenciler ve akademik personel bu hizmetten yararlanabilmektedir.

YURTDIŞINDAN MAKALE VE KİTAP GETİRTEBİLİR MİYİM?

Makale / kitap istek sistemi araştırmacı ile ULAKBİM arasındaki bireysel iletişim doğrultusunda gerçekleşmektedir.
Lisansüstü düzeydeki öğrenciler ve akademik personel bu hizmetten yararlanabilmektedir

Bunun için TÜBİTAK-ULAKBİM'e başvurabilirsiniz: http://www.ulakbim.gov.tr